IMGP0187.JPG 130 kB
Hier is de motor van de ruitenwisser goed te zien, ik heb zojuist de dashboardpanelen verwijderd.
|
IMGP0188.JPG 140 kB
Noot het aantal loze draadjes en stekkertjes. Een ex-mariniers bak is toch wel apart. Waar zij al die draden nou voor?
|
IMGP0189.JPG 140 kB
Als je dit ook ooit gaat doen, draai dan de bevestigings bouten vande beugel waarmee de motor vast zit, NIET helemaal los, maar zover dat je de motor er NET uit kan krijgen. Deze boutjes ziten geborgd met een metalen stripje, welk aan de voorkant van het schutbord op een plek zit waar je niet bijkunt. Mocht je de boutjes toch losgedraaid hebben, hoor je dat vanzelf aan het vallende stripje, en dan wil ik graag weten hoe je die weer terugplaatst! ;-)
|
IMGP0190.JPG 140 kB
Detailopname, erg handig als je hem daarna weer IN elkaar wilt zetten, moet je wel weten welke kleur waar zat aangesloten.
|
IMGP0191.JPG 140 kB
Nogmaals, voor alle duidelijkheid
|
IMGP0192.JPG 110 kB
Ik gebruik thuis een wasmachine lekbak als werkbank. Onhandig? Nee hoor, je kunt er in rommelen wat je wilt, gewoon midden in de woonkamer.
|
IMGP0193.JPG 120 kB
Nou, hij is er uit. Er kwam een flinke straal water (!) uit de motor toen ik hem los had gemaakt. Oei.
|
IMGP0195.JPG 130 kB
Water in de motor! Je ziet nu nog alleen de kleine belletjes, maar wel een eng idee, water in een motor. Ik ken de oorspronkelijke kleur van het vet ook niet, dus deze kleur deed me rillen. Het bleek mee te vallen, de motor was in topconditie. Dus waar nou de storing zat?
|
IMGP0196.JPG 100 kB
Het aantal boutjes en ringetjes is niet erg groot. In de Workshopmanual is heel duidelijk beschreven welk boutje bij het in elkaar zetten waar precies thuishoort. Dus mocht je ze door elkaar gehaald hebben.....
|
IMGP0203.jpg 100 kB
Toen de motor er helemaal uitlag, en de koolborsteltjes zichtbaar waren, bleken deze ernstig versleten. Daar zou de oplossing kunnen liggen voor het feit dat ie het in de snelle stand niet deed.
|
Mocht je hem ooit ook uit elkaar hebben hehaald, en weer willen testen terwijl dat grote tandwiel er niet inzit, schrik dan niet.... De motor draait (als ie het goed doet, zonder dat tandwiel, in ALLE standen, ook als de ruitenwisserhendel in de "ruststand" staat. Er zit een wit palletje achter dat tandwiel, welke door en verdikking op het tandwiel wordt ingedrukt: dit koppelt de spanning van de motor af, waardoor ie stopt met draaien. Probeer maar met je vinger! Kijk wel uit dat de "wokkel" je niet raakt, die is erg scherp..
|
|